Agencja pracy tymczasowej – czym się kierować przy wyborze?
Jakie kompetencje powinna mieć agencja pracy tymczasowej, aby zapewnić klientowi poczucie bezpieczeństwa i przyczynić się do rozwoju jego biznesu? Zebraliśmy wszystko, co musisz wiedzieć, aby wybrać dobrą agencję zatrudnienia? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!
Zatrudnianie pracowników tymczasowych to coraz częstsza praktyka w polskich firmach. W 2021 roku agencje pracy tymczasowej, które są członkami Polskiego Forum HR, zatrudniły ponad 180 000 osób dla swoich klientów. Dodatkowi pracownicy są potrzebni w przedsiębiorstwach przede wszystkim w związku ze wzrostem produkcji, sprzedaży czy przed rozpoczęciem sezonu. Pracodawcy mogą wziąć na siebie cały proces rekrutacji, jednak o wiele wygodniejszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji pracy tymczasowej.
Jakie cechy powinna mieć dobra agencja pracy tymczasowej?
Kompleksowość usług kluczem w agencji zatrudnienia
Istotnym czynnikiem jest kompleksowość wsparcia w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dzięki temu pracodawca może przerzucić na agencję pracy cały proces rekrutacji i zatrudnienia i skupić się na kluczowych działaniach swojej firmy.
Agencja pracy tymczasowej przejmuje obowiązki działów HR i kadr. W zakresie usług agencji są to m.in. działania, takie jak:
- analiza lokalnego rynku pracy,
- publikacja ogłoszeń o pracę,
- działania promocyjne w kanałach online i offline,
- selekcja kandydatów, rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi osobami,
- testy kompetencji,
- formalności związane z podpisaniem umowy przez kandydata,
- naliczanie i wypłata wynagrodzeń,
- odprowadzanie podatków, składek ZUS czy PFRON,
- rozliczenia PIT,
- przechowywanie i archiwizowanie akt osobowych.
Często agencja pracy tymczasowej może również przejąć obszar wdrożenia pracownika, szkolenia BHP, planowanie grafików i ewidencję czasu pracy.
Dzięki powierzeniu czynności profesjonalnej agencji pracy klient otrzymuje poczucie bezpieczeństwa, że odpowiedni kandydaci rozpoczną pracę w wyznaczonym czasie i wykonają przewidziane dla nich zadania, a wszelkie niezbędne kwestie formalno-prawne zostaną dopełnione.
Dobra agencja pracy tymczasowej = wiele specjalizacji
Ważną kompetencją są również specjalizacje, czyli obszary eksperckie, w których agencja ma szerokie, często unikalne, doświadczenie. W przypadku Job Impulse jest to:
- rekrutacja, zatrudnianie oraz legalizacja pobytu i pracy cudzoziemców – przejmujemy cały proces rekrutacji i zatrudniania pracowników z zagranicy, znajdujemy odpowiednich kandydatów, dopełniamy wszelkich formalności, reprezentujemy pracodawców przed urzędami. Dotychczas zatrudniliśmy ponad 5000 cudzoziemców.
- rekrutacja i zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami – obalamy stereotypy na temat niepełnosprawności, edukujemy, wspieramy pracodawców w tworzeniu różnorodnych zespołów, rekrutujemy kandydatów, szkolimy współpracowników i kadrę menedżerską. Usługi realizujemy we współpracy z Fundacją TAKpełnosprawni.
- obsługa masowych rekrutacji na zlecenia krótkoterminowe – dzięki naszemu autorskiemu portalowi pracy dorywczej strefajob.pl możemy z dnia na dzień zrekrutować i zatrudnić dużą liczbę dodatkowych pracowników. Miesięcznie obsługujemy ponad 1000 zleceń.
Dzięki specjalizacjom klient ma pewność, że jego zamówienie będzie zrealizowane przez zespół ekspertów, których wieloletnie doświadczenie, unikalna wiedza i know how w danym obszarze pozwolą kompleksowo i skutecznie poprowadzić projekt.
Jakość obsługi klienta świadczy o agencji pracy tymczasowej
Jak wynika z badania satysfakcji klientów Job Impulse z 2022 roku najważniejszymi czynnikami decydującymi o współpracy z agencją pracy nie jest cena usług czy terminowość realizacji zamówień tylko jakość obsługi oraz indywidualne podejście do klienta.
Customer service to wszelkie relacje między klientem a dostawcą usług, na które wpływają szybkość reakcji, dostępność specjalisty, jakość udzielanych odpowiedzi, chęć pomocy, otwartość na współpracę, elastyczność, empatia, jakość korespondencji, terminowość i wiele innych czynników. Odpowiedni poziom kontaktu z klientem pozwala budować silne i stabilne relacje biznesowe.
We wspomnianym badaniu zapytaliśmy klientów o jakość obsługi oferowanej przez naszych specjalistów. Podobnie jak w badaniu zeszłorocznym, otrzymaliśmy bardzo wysokie oceny:
4,8/5 – kultura biznesowa specjalistów
4,7/5 – indywidualne podejście do klientów
4,7/5 – szybkość odpowiedzi na wiadomości
4,7/5 – dostępność telefoniczna
W przypadku agencji pracy tymczasowej ważne jest zweryfikowanie nie tylko opinii klienta, ale również pracowników tymczasowych. Zadowoleni ze współpracy pracownicy pozostaną w firmie klienta, co przełoży się na mniejszą rotację, większą stabilność zatrudnienia, a tym samym zapewnienie płynności procesów biznesowych. Stając przed wyborem agencji pracy, warto zatem sprawdzić, czy ta prowadzi cykliczne badania satysfakcji i jak kształtują się ich wyniki.
Dobra agencja pracy tymczasowej posiada wszystkie trzy powyższe kompetencje. Pozwalają one realizować zamówienia na wysokim poziomie, przejąć odpowiedzialność za powierzone zadania i tym samym zapewnić klientom poczucie bezpieczeństwa. Solidny i kompetentny partner w postaci firmy rekrutacyjnej to gwarancja odpowiedniego wsparcia i rozwoju przedsiębiorstwa.