;

Z myślą o ludziach – Job Impulse na współczesnym rynku pracy

Agencje pracy pomagają firmom nie tylko w zapewnieniu ciągłości operacyjnej, ale także w efektywnym zarządzaniu zasobami ludzkimi, co stanowi klucz do sukcesu w dynamicznych warunkach rynkowych.

Oceniając transformację rynku pracy w Polsce, warto spojrzeć na rok 2006, kiedy została założona firma Job Impulse. Gospodarka nabierała wówczas rozpędu, rozpoczęto wiele inwestycji, zwiększyła się liczba miejsc pracy. Z drugiej strony, płaca minimalna wynosiła zaledwie 936 zł, bezrobocie sięgało w styczniu aż 18%, a na rynek pracy weszły roczniki z wyżu demograficznego i pokolenia Y.

Mimo tego, pracodawcy borykali się z problemami z zatrudnieniem wykwalifikowanych specjalistów, natomiast pracownicy bez kwalifikacji wybierali zatrudnienie w szarej strefie, zamiast podjąć legalne zatrudnienie za minimalną stawkę. Dodatkowo od 2004 roku fala emigracji zarobkowej Polaków do Wielskiej Brytanii nabierała na sile co było spowodowane wejściem Polski do UE.

W 2024 roku sytuacja na rynku pracy w Polsce wygląda zupełnie inaczej. Zmieniające się realia rynku wymusiły na firmach elastyczne podejście – od poszukiwania nowych źródeł rekrutacji po wprowadzenie bardziej nowoczesnych modeli zatrudnienia, takich jak outsourcing pracowniczy. Wzrosło również zapotrzebowanie na pracowników spoza Polski. W odpowiedzi na te zmiany pojawiły się rozwiązania, które pomagają polskim firmom skutecznie działać w nowych realiach.

Niedobór pracowników i rosnące koszty

Obecnie wszyscy mierzymy się z niedoborem rąk do pracy, szczególnie w sektorach wymagających pracy fizycznej. Pracodawcy skarżą się na rotację pracowników, a także wysokie koszty zatrudnienia. Jednocześnie produkcja czy logistyka, zgodnie z aktualnymi tendencjami, nabierają rozpędu – dla przykładu zmiany w preferencjach zakupowych Polaków sprawiają, że dynamicznie rozwija się branża e-commerce.

W rezultacie potrzebni są pracownicy magazynowi czy kurierzy dostarczający przesyłki – przedsiębiorstwa muszą zatem szybko reagować na te potrzeby, tworząc wykwalifikowane zespoły, które zapewnią sprawne funkcjonowanie łańcucha dostaw. Rosnąca presja na wydajność i terminowość usług dodatkowo wzmacnia potrzebę efektywnego zarządzania kadrami.

18 lat doświadczenia przełożone na sprawdzone rozwiązania

Agencje pracy mają unikalną zdolność do elastycznego zarządzania wolumenem pracowników, co stanowi istotną przewagę w zmieniających się zmieniających się warunkach gospodarczych. Dzięki skutecznym rekrutacjom, możemy szybko i sprawnie zapewnić określoną liczbę pracowników – to rozwiązanie sprawdza się przy „pikach” sezonowych lub projektowym charakterze pracy, gdzie fluktuacje zapotrzebowania są trudne do przewidzenia. Obserwujemy to w branżach, które wspieramy na co dzień, takich jak logistyka, produkcja czy automotive – mówi Łukasz Koszczoł, Prezes Job Impulse.

Podkreśla także, że firmy coraz częściej decydują się na outsourcing pracowniczy. W ramach tego modelu pracownicy formalnie są zatrudniani przez agencję, ale wykonują swoje obowiązki na rzecz klienta, którym jest przedsiębiorstwo zlecające.

Job Impulse bierze na siebie pełną odpowiedzialność za rekrutację, administrację kadrową, rozliczenia płacowe, a także kwestie związane z prawną obsługą zatrudnienia, w tym przestrzeganie przepisów prawa pracy. Oba rozwiązania – zarówno rekrutacje tymczasowe, jak i outsourcing – zapewniają tak istotną elastyczność, ale różnią się zakresem odpowiedzialności oraz poziomem nadzoru i kontroli nad zasobami.

Rekrutacja tymczasowa daje większą swobodę w szybkim reagowaniu na krótkoterminowe potrzeby klienta, natomiast outsourcing zapewnia stabilność operacyjną i minimalizację ryzyka związanego z zarządzaniem personelem. Rozmawiając z klientem, zawsze dokładnie analizujemy jego potrzeby operacyjne, specyfikę branży oraz prognozy rynkowe, aby wybrać dla niego najlepsze rozwiązanie.

Sprawna legalizacja pobytu i pracy w erze globalizacji

Zatrudnianie cudzoziemców stało się koniecznością dla wielu polskich firm zmagających się z deficytem pracowników. Proces ten niesie ze sobą liczne wyzwania, takie jak skomplikowane procedury legalizacji pobytu i pracy, zmieniające się przepisy prawne oraz ryzyko związane z nielegalnym zatrudnianiem. Job Impulse doskonale rozumie te złożoności, ponieważ firma sama rozpoczęła zatrudnianie cudzoziemców już w 2015 roku, zdobywając bezcenne doświadczenie we własnych strukturach.

Mam wrażenie, że to właśnie dzięki temu staliśmy się liderem w zakresie rekrutacji, legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców. Na własnej skórze przeszliśmy cały proces, poznając meandry formalne i napotykając wyzwania, z którymi teraz mierzą się nasi klienci. Zdobyliśmy unikalną wiedzę oraz praktyczne doświadczenie, które pozwalają nam skutecznie doradzać i wspierać firmy w procesach związanych z zatrudnianiem pracowników z zagranicy, minimalizując ryzyka oraz sprawnie przechodząc przez całą procedurę – podkreśla Prezes Job Impulse.

Zespół Job Impulse wyspecjalizował się w zatrudnianiu pracowników zarówno z Ukrainy, jak i z krajów Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej. Firma doskonale zna procesy prawno-organizacyjne, specyfikę przygotowywania dokumentacji, logistyki czy uwarunkowania administracyjne oraz kulturowe. Obecność ponad 1,1 miliona cudzoziemców na polskim rynku pracy, to ponad 10-krotny wzrost w ciągu dekady. Traktujemy imigrację jako strategiczną konieczność dla gospodarki, ale również jako szansę na rozwój. Globalizacja rynku pracy, wielokulturowość zespołów zwiększają innowacyjność i elastyczność firm, wspierając ich konkurencyjność oraz zdolność do adaptacji.

Wartości i biznesowe partnerstwo

O rozwoju firmy świadczy nie tylko wyspecjalizowany katalog usług, profesjonalizm czy różnorodność, ale również kultura organizacji nastawiona na ludzi. Job Impulse opiera się na wartościach takich jak zaufanie, szacunek, rozwój, współpraca oraz zaangażowanie. Stawiamy zatem na indywidualne podejście do pracowników. Nie tylko identyfikujemy i rozwijamy ich potencjał, ale także dopasowujemy umiejętności do aktualnych potrzeb.

Firma dba o spójność zespołów, weryfikując kandydatów pod kątem kompetencji, a także zgodności z wartościami na których opiera swoje funkcjonowanie. Wieloletnie doświadczenie pozwala skutecznie reagować na wymagania rynku, zapewniając elastyczne i kompleksowe rozwiązania. Autentyczność w relacjach z klientami oraz wysoka jakość obsługi to fundamenty, które wyróżniają ją na tle konkurencji.

Polecane artykuły