Aplikacja dla osób szukających pracy dorywczej
Jak wynika z badania przeprowadzonego pod koniec sierpnia 2022 r. 40,5%[1]ankietowanych ze względu na rosnącą inflację, wyższe ceny oraz raty kredytów, planuje znalezienie dodatkowego źródła dochodu. Zaś prawie 80%[2] potencjalnych pracowników szuka ofert pracy dorywczej, korzystając z telefonu komórkowego. Właśnie dlatego, aby wyjść naprzeciw potrzebom współczesnych kandydatów Job Impulse, właściciel marki strefajob.pl, czyli platformy ułatwiającej znalezienie pracy dodatkowej na terenie całej Polski, wprowadza aplikację strefajob.pl. Dzięki niej proces od znalezienia dodatkowego zlecenia do podpisania umowy będzie jeszcze szybszy i bardziej intuicyjny.
Strefajob.pl to funkcjonujące już 10 lat autorskie narzędzie online stworzone przez Job Impulse. Służy do szybkiej i efektywnej rekrutacji – z jednej strony pomaga potencjalnym pracownikom błyskawicznie znaleźć pracę dodatkową, a z drugiej odciąża pracodawców i wspiera ich w obsłudze projektów krótkoterminowych. Przeprowadzone w 2022 r. przez Job Impulse badanie wskazuje, że portal poleciłoby 90% zleceniobiorców.
Większość użytkowników to studenci, ale są wśród nich także inne osoby poszukujące możliwości szybkiego dorobienia w wolnym czasie, np. realizując popołudniowe czy nocne zlecenia. Inwentaryzacje, wykładanie towaru, kompletacja zamówień, obsługa eventów czy pakowanie paczek przed świętami – to przykłady prac dorywczych, jakie znajdują się na platformie. Dzięki zleceniom, które nie wymagają wysokich kwalifikacji, można zasilić domowy budżet. To istotne w kontekście wydarzeń ostatnich miesięcy takich, jak inflacja, wzrost cen oraz rat kredytów. Jak wskazują wyniki badania, które firma badawcza SW Research przeprowadziła pod koniec sierpnia 2022 r., na zlecenie Job Impulse, właśnie te czynniki sprawiły, że ponad 40% Polaków rozważa znalezienie dodatkowego źródła dochodu.
Dotychczas użytkownicy wyszukiwali oferty w okolicy, korzystając z portalu: https://strefajob.pl/. Średnia liczba wejść na stronę to 130 000 miesięcznie.
– Nasze dane wskazują na to, że potencjalni kandydaci szukają prac dorywczych, korzystając głównie z telefonów komórkowych. To niespełna 80% szukających zleceń. Niewiele ponad 20% używa do tego komputera, a mniej niż 0,5% tabletu. Chcąc uczynić narzędzie jeszcze bardziej przystępnym dla osób, które są naszymi głównymi odbiorcami i które traktują urządzenia mobilne jako coś najbardziej naturalnego, postanowiliśmy stworzyć aplikację – mówi Łukasz Koszczoł, Prezes Job Impulse.
– Jesteśmy świadomi tego, jak aplikacje mobilne są w dzisiejszej dobie ważnym ogniwem łączącym markę z konsumentami oraz że są bardziej funkcjonalne, zdecydowanie wygodniejsze w użytkowaniu i dostarczają dużo lepszych wrażeń niż strony internetowe. Stąd decyzja o stworzeniu właśnie takiej wersji dostępu do systemu strefajob.pl dla kandydatów – dodaje Monika Markiewicz, Project Manager w firmie Job Impulse.
Aplikacja w dużej mierze odwzorowuje panel kandydata znany użytkownikom z wersji desktopowej, więc przejście na nią będzie płynne i intuicyjne. Kandydat poprzez aplikację może między innymi przeglądać dostępne w okolicy oferty, zapisywać się na wybrane zlecenia, a następnie przejść krótkie wdrożenie online oraz zdalnie podpisać umowę. Ma również dostęp do wszystkich swoich zleceń, zarówno nadchodzących, jak i zrealizowanych oraz widzi przychodzące na bieżąco powiadomienia. Sam proces wyszukiwania i zapisywania się na zlecenia pozostaje bez zmian, ale dzięki temu, że realizowany jest przez aplikację, stanie się jeszcze szybszy i wygodniejszy.
Aplikację można pobrać stąd: Google Play, Apple Store.
[1] Badanie przeprowadzone przez SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na zlecenie Job Impulse na grupie 826 osób, w dniach 29-30 sierpnia.
[2] Dane Job Impulse.